هدف گذاری مجدد تبلیغات نمایش تبلیغات مشابه در اینترنت است. چگونه می توانم از دیدن تبلیغات هدفمند خودداری کنم احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده است. با کلیک بر روی یک تبلیغ با موضوع خاص، تبلیغ دیگری با همان موضوع نمایش داده می شود. و شما نمی توانید فرار کنید. این تکنیک به اصطلاح تبلیغاتی دلیل اصلی نمایش مجدد تبلیغات است. در زیر توضیح خواهیم داد که چرا دوباره تبلیغات می بینید. فرض کنید اولین باری که یک تبلیغ را می بینید، تبلیغ یک بازی ویدیویی برای فروش در سایت شما است. برای مشاهده جزئیات آن سایت کلیک کنید. مطمئن ترین کاری که باید انجام دهید این است که از ابتدا از صفحه خارج شوید و قصد خرید نداشته باشید. مشکل اینجاست که بعد از آن همه تبلیغاتی که در آن بازی می بینید از همان وب سایت یا تبلیغات مشابه هستند. به این نوع تبلیغات در فارسی ریتارگتینگ می گویند. هدف گذاری مجدد چیست؟ هدف گذاری مجدد نوعی از تبلیغات است که در آن مشتریان مجدداً هدف قرار می گیرند.هدف گذاری مجدد زمانی اتفاق می افتد که شخصی از وب سایت یک شرکت بازدید می کند اما اقدامی را که شرکت می خواهد انجام نمی دهدبه عنوان مثال، هدف تبلیغکننده فروش بازیها است، و اگر از وبسایتی بازدید میکنید اما خریدی انجام نمیدهید، تبلیغکننده شما را یک مشتری بالقوه میداند که میتواند به یک مشتری واقعی تبدیل شود. گوگل ادوردز و فیس بوک پیکسل از فناوری کوکی برای این نوع تبلیغات (هدف گذاری مجدد) استفاده می کنند. به این ترتیب زمانی که وارد وب سایت مورد نظر می شوید، اطلاعات مرورگر شما در سرور سایت آگهی دهنده ذخیره می شود تا بتوانید آگهی محصول مورد نظر را مشاهده کنید. بنابراین به نظر می رسد تبلیغ شما را دنبال می کند. آیا هدف گذاری مجدد همان تبلیغات هدفمند است؟خیر، این دو روش تبلیغاتی متفاوت هستند. در تبلیغات هدفمند، یک تبلیغکننده همان اطلاعات را از مشتریان بالقوه برای فروش یک محصول یا هدف تبلیغاتی انتخاب میکند تا تبلیغ فقط برای این گروه از افراد نشان داده شود. دنبال یک موضوع بازیبنابراین وقتی یک تبلیغ نمایش داده می شود ممکن است لزوماً با آنچه قبلاً نشان داده شده بود مطابقت نداشته باشدبا تبلیغات هدفمند، شرکت های تبلیغاتی مانند گوگل و فیس بوک از تاریخچه جستجو و کوکی های شما برای نمایش تبلیغاتی که با ویژگی های شما مطابقت دارند استفاده می کنند. هدفمند است، اما چرا تبلیغ کنندگان از این روش تبلیغاتی استفاده می کنند؟ بر اساس اطلاعات شخصی و جستجو و گزارش عملکرد. در هر صورت این نوع تبلیغات با هدف یادآوری انجام می شود. به عنوان مثال، به شما یادآوری میکند که قصد خرید یک بازی ویدیویی را داشتید و از شما میخواهد که به وبسایت بازگردید و اقدامی انجام دهید. مشابه خرید، این نوع تبلیغات به عنوان مشتریان بالقوه ای در نظر گرفته می شوند که قصد خرید یک کالا را داشتند یا به آن کالا علاقه مند بودند و ممکن است خریدی انجام دهند و به مشتری واقعی تبدیل شوند، اغلب موثرتر از تبلیغات مشابه هستند.همین امر در مورد تبلیغات هدفمند نیز صادق است که از اطلاعات و سوابق شما استفاده می کنند که می تواند آزاردهنده باشد یا به حریم خصوصی شما تجاوز کند. بهترین راه برای مقابله با تبلیغات مشابه یا هدفگیری مجدد، استفاده از VPN است. همانطور که قبلاً متوجه شده اید، این نوع تبلیغات معمولاً با ذخیره کوکی ها در مرورگر شما ارائه می شوند.با این حال، ممکن است بخواهید ذخیره کوکی ها را در بسیاری از سایت ها مسدود کنید. با این حال، باید توجه داشته باشید که نام کاربری و رمز عبور ذخیره شده شما نیز ممکن است به سرقت برود. از سوی دیگر، بسیاری از وب سایت ها استفاده غیرمجاز از کوکی ها را مجاز نمی دانند. با این روش نمیتوانید همه تبلیغات هدفگیری مجدد را حذف کنید، اما میتوانید تا حدودی آنها را کنترل کنید. 1. تاریخچه مرور، کوکی ها و حافظه پنهان خود را پاک کنید. اولین راه حل رایج حذف این سه مورد است: تاریخچه مرور، کوکی ها و کش. توجه داشته باشید که این کار ممکن است تبلیغات هدفگیری مجدد را حذف کند، اما اطلاعاتی مانند نامهای کاربری و گذرواژههایی که ذخیره کردهاید را نیز حذف میکند. اطلاعات کمتری را به اشتراک بگذارید همانطور که قبلاً اشاره کردیم، شبکه های اجتماعی نیز این روش تبلیغاتی را انجام می دهند.با این حال، اگر میخواهید از شر تبلیغات هدفگیری مجدد رسانههای اجتماعی خلاص شوید، میتوانید بسیاری از فیلدهای ثبت نام غیر ضروری را خالی بگذارید.3. از سرویس تغییر VPN یا IP استفاده کنید. VPN تغییر آدرس IP خود را برای تبلیغ کنندگان دشوار می کند. استفاده از VPN، قرار دادن کوکی ها را برای وب سایت ها دشوارتر می کند زیرا VPN IP شما را تغییر می دهد. این بدان معنی است که وب سایت ها نمی توانند بدانند که تبلیغات را به کدام IP ارسال کنند. از مسدودکننده تبلیغات یا مسدودکننده آگهی قابل نصب استفاده کنید. زیرا برنامههای افزودنی مرورگر یا نرمافزارهای نصب شده روی رایانه شما سعی در مسدود کردن تبلیغات دارند. اکثر این برنامه ها فقط تبلیغات پاپ آپ را مسدود می کنند و توانایی حذف همه تبلیغات را ندارند. اما می توان از آن برای کاهش نمایش این گونه تبلیغات استفاده کرد. استفاده از یک مرورگر وب خصوصی برخی از مرورگرها ممکن است سابقه مرور و کوکی های شما را ذخیره نکنند. به عنوان مثال، مرورگر Brave یکی از مرورگرهایی است که می توانید از آن استفاده کنید.از آنجایی که مرورگر گوگل کروم یک محصول گوگل است، می توانید تاریخچه جستجوی خود را از تبلیغات کپی کنید.همچنین می توانید از پنجره های خصوصی یا اصطلاحات ناشناس در مرورگر خود استفاده کنید تا کوکی ها و سابقه مرور ذخیره نشوند. با استفاده از موتور جستجوی خصوصی گوگل، معروف ترین و محبوب ترین موتور جستجوی جهان، خدمات تبلیغاتی را در قالب Google Ads ارائه می دهد، بنابراین ما از سابقه جستجوی شما برای ارائه تبلیغات به شما استفاده می کنیم. با این حال، می توانید موتور جستجوی خود را برای استفاده از یک موتور جستجوی خصوصی تغییر دهید. یکی از موتورهای جستجویی که سابقه جستجوی شما را در نظر نمی گیرد DuckDuckGo است. از شما خواسته می شود کوکی را ذخیره کنید. در صورت امکان لطفا به بررسی ادامه دهید و چکیده و کلمات پایانی را تایید نکنید. اگر یک مرورگر سرگرم کننده و بدون تبلیغات مزاحم می خواهید، می توانید از روش فوق استفاده کنید. با استفاده از ترفندهای بالا، وب سایت کمتر کوکی ها و سابقه مرور را ترک می کند و می توانید با خیال راحت تر به مرور ادامه دهید.امیدواریم این مقاله کمک کندمنبع: Koisite
چگونه از دیدن تبلیغات مشابه جلوگیری کنم
.